Tempo Doeluu (Kuta) Singaraja;Lovina-zwavelbad

25 september 2014 - South Denpasar, Indonesië

Maandagavond hadden we met Jannina en Alex in Tempo Doeloe in Kuta afgesproken. We hebben daar heerlijk de exclusieve vissen GURAMEE gegeten met zoet-zure saus ( asam manis) en Es Capur als toetje. Dat is schaafijs met vruchten en een heerlijke siroop. Misschien dat het me zo gaat lukken wat foto's te uploaden. Het zijn wel grote bestanden en ik weet niet of dit met het slechte internet verbinding gaat lukken. Als de foto's er staan moet je boven aan deze lof naar foto's gaan en in een der boeken staan dan de foto's. Tenminste dus....als het gaat lukken!

Woensdag werden we Ori, Renee en ik door August om 8.00 uur reeds opgehaald om naar Singaraja te gaan. Naar het lokale zwavelbad in het noorden van Bali die een aantal van jullie reeds kennen en waar we ak zo vaak geweest zijn. Op de heen weg hebben we koffie gedronken bij dezelfde stop die Kees en Mieke reeds kenden en wiens naam ik vergeten ben, maar als het gelukt is zien jullie daar een paar foto's van.

Om 12.30 uur kwamen we daar dan eindelijk aan. Het was weer een hele rit en we hebben een uurtje lekker in het zwavelmeer gelegen en de man die daar de kaartjes controleerde bij de ingang herkende direct onze Buda Renee en werden we later in bad verwend met kokosnoten en klappermelk en jonge kokus.

Toen weer een hele rit terug en gegeten in Batur waar Jo en ik eens een zeer platte kip hadden gegeten en waar aan die kippen haast geen vlees zat. In ieder geval gezonde kippen en geen plofkippen zoals in Nederland. De kippen hebben hier een beter leven!

Toen weer terug naar Sanur...enorm veel vrachtverkeer in de bergen en het wordt met de dag erger en soms geen doorkomen aan. 20.00 uur waren we weer terug en Renee zuchtte dat nooit weer want hij zat eens naast de chauffeur en in het donker vindt hij het maar angstig. W hadden een goede chauffeur en heeft ons heelhuids weer teruggebracht.

Vandaag een rustdag...wat boodschappen gedaan...Nu even aan het zwembad en vanavond dan de eerste keer naar de markt om daar voor een habbekras te ten.

We hebben nog twee andere zwavelbaden te bezoeken maar die liggen gelukkig wat dichterbij!. Hier nog steeds ieder dag zon en een lekker windje. Echt goed om vol te houden en we zijn beiden nu de verkoudheid de baas. Veel mensen hoesten en proesten hier maar hier is nog niet de ebola uitgebroken dus hopelijk gaat het goed.

Nou dat was het even uit Bali...zal zo hopelijk wat foto's uploaden als het lukt. Zo niet dan volgt het later!

Groetjes aan allen

Ori, Renee en gerard

1. Pia en jan Mentz:
    25 september 2014
    Leuk hoor al die foto's 24 stuks. Jullie eten en vermaken je goed. Ga lekker door we volgen jullie :)
  2. Hilly:
    27 september 2014
    Hallo baligenieters, ik ben hartstikke jaloers. Het water loopt me in de mond. Heerlijk Durian , helaas alleen de schil op de foto. Wat zullen jullie opgeknapt zijn van dat heerlijke zwavelbad en dan nog jonge kokosnoten toe. Ik heb het even heel druk. Tante plotseling overleden, dus veel te regelen. Maandag crematie. Gisteren haar kamer leeggehaald. Genieten van jullie verhalen. Liefs Roeland en hilly