Nog een nieuwe kuur gekregen

24 oktober 2014 - South Denpasar, Indonesië

Dag lievers,

Iedereen bedankt voor de reacties op deze weblog. Gisteren nog de dokter laten komen omdat ik op mijn grote linker teen een dikke wat zwartachtige korst constateerde op een eeltplek en ik twijfels had dat het een blaar was. Gelukkig geen necrose anders was is teruggekeerd naar Nederland. het kwam al los toen de dokter kwam en daaronder nieuwe vel.

Toch vond de dokter het noodzakelijk een nieuwe antibiotica kuur voor te schrijven voor 7 dagen en wat andere pillen voor 5 dagen tegen infectie. Dus kan ik nog niet het zwembad induiken en voor buiten inpakken.

Zelf vind ik dat het stukken beter gaat maar heb gisteren wel melding gedaan bij de hostel die haha voor mij al een rolstoel wou bespreken voor terugkomst maar ik loop al goed en dat zien we dan wel voor vertrek.

Tevens maar even melding gedaan bij de sos dienst. Omdat dit geval niet perse heel dringend was hebben ze me doorverbonden met een andere afdeling binnen de sos dienst. Daar heb ik het gehele verhaal per Skype verteld en heb ze wel zeker 15 minuten aan de lijn gehad en ze hebben een dossier aangemaakt  voor terugkomst voor de verzekering van de Europese.

We hebben de meest uitgebreide verzekering maar we denken nog niet aan terugkomst. Hier heb ik alles bij de hand. Renee en Ori vermaken zich best. Je weet maar nooit of het de laatste keer voor Renee of mij zal zijn dus genieten we gewoon door. Misschien wel anders dan we gedacht hebben maar ieder nadeel heeft zoveel andere voordelen en gemakken. Zo kom ik weer eens aan een boek toe met het mooie weer op het balkon en is rust ook weleens zeer welkom!

Hele leuke gasten hebben we hier ofschoon het komen en gaan zijn met veel Nederlanders en Indo's die allemaal een leuk verhaal hebben dus we vermaken ons nog uitstekend en zolang het per dag goed gaat is er geen denken aan om terug te keren en wel of geen vergoeding en teruggave van gemiste genoten vakantie dagen ......daar denken we echt niet aan. Dat zien we wel in Nederland als we de Europese bellen.

Verder ben ik al zo mobiel dat er weer ritjes inzitten. Dit weekend houden we het nog rustig en volgende week ga ik met ingepakte linker grote teen gewoon weer mee met toertjes zoals ik het al afgelopen week heb gedaan.

Hier in Bumas gaat verder gewoon alles op oude basis door. Internet verbindingen zijn traag vallen soms weg maar nu ik alleen bij de wifi in de lobby zit is er geen enkel probleem. IK hoop wel voor diegenen die dit nu lezen de internet in de winter veel beter is. IK heb wel de vermoeden dat EKA naar mij luistert maar ik heb de indruk dat het langer termijn is gezien hun contract met de provider.

Renee heeft weer zin in DURIAN Hilly. Ik zal van de week weer eens een hap nemen want ja ik eet eigenlijk alles wat ze me hier voorzetten maar durian.....bla...vies...stikt...smaakt wel romerig...dus op verzoek van Hilly ga ik het toch maar weer eens proberen. Of na de eerste hap...een tweede...en een derde hap erin gaat zullen we maar zien anders ga ik wel over op die heerlijke zoete kleine bananen. Volgens mij heb ik Roeland ook nooit durian zien eten ;)

Volgende week dan naar de drie meren in de bergen en genieten van e gebakken bananen en verse noten en zien waar de cheshew noten groeien. Renee wil me een plantage laten zien waar ze groeien tenminste als ze al vruchten nu dragen.

O Hilly de luwaks gingen op een nacht boven het plafon enorm tekeer. Er was zeker een gevecht bezig om 01.00 uur 's nachts. Ik dacht dat ergens een kast omviel en schrok wakker. Maar het waren de nachtdieren die een enorm lawaai maakten. Wat kunnen die beesten een lawaai maken zeg!

De zwembaden liggen hier beter bij dan in de winterperiodes. Mooi helder en niet troebel zoals het vaak in de winterperiode is. Chloor gehalte is wel erg hoog vond ik de eerste keren. Renee is ook al een par keren in het voorste zwembad geweest en na douchen stonk hij nog naar de chloor. Proberen we wel weer als mijn kuur is afgelopen.

Gepke en Jan. Ik heb nu alle tijd om 's middags koffie te zetten ook al is het oplos koffie maar dan denk ik wel aan de gezellig momenten dat we allen in de winterperiode koffie dronken met allerlei lekkere hapjes. Jullie fietsen staan al een tijdje stil en misschien later weer eens een tochtje op jullie fietsen. In ieder geval staan ze nu goed gesmeerd weer voor jullie klaar! Jullie kamers zijn geregeld voor jullie komst. IK denk wel dat de administratie goed is geregeld.Wayan, de mevrouw met de grote ogen ( iedereen heeft een bijnaam hier ) houdt alles scherp in de gaten.

Nu het weer nogal herfstachtig in Nederland is denken we zeker nog niet aan terugkeren hoor! Hier nog steeds een prettige temperatuur tussen de 31-35 graden. Vandaag de eerste dag met wat wolken en nog steeds hier een zeer aangename windje. Wat dat betreft houden we het wel vol!

Nu is het tijd om wat te eten. Heerlijke aardappelkroketten staan op mij te wachten. Ori en Renee hebben nasi campur gegeten en Renee zit nu in het restaurant om een praatje te maken met het personeel. Zo houd hij zijn taal bij en kunnen ze weer grappen en grollen.

Sorry voor spelfouten en grammatica even snel geschreven. Haha ondanks alles toch een druk leven hier. Wel met de kippen op stok en bij eerste daglicht 06.00 uur ben ik al op en geniet van de vroegte van de tuinen en de bomen waar nieuwe mango's aankomen.

Groeten van Renee Ori en Gerard

1. Gepke en Jan:
    24 oktober 2014
    Hoi allemaal wij lezen met plezier jullie verhalen en denken alvast aan de toekomende tijd.
    Wij gaan eerst begin november nog een weekje naar Turkije .
    Antalya is de plaats waar we aankomen en dan gaan we door naar diverse hotels een soort kleine rondreis.Nou fietsenmaker wij zijn blij dat je de fietsen goed onderhoud.
    Mochten jullie in maart weer komen laat het dan weten dan neemt Gep een extra pond koffie mee
    Nou Gerard beterschap met je voet en heb nog veel plezier met jullie drieen. PS Wij eten wel bananen en de durian is voor Renee en Hillie.
    Groetjes van ons Gepke en Jan
  2. Hilly:
    24 oktober 2014
    Gelukkig lees ik net in de reactie van Gepke en Jan dat Renee en ik wel de Durian mogen eten. We worden dus nog niet geweerd uit de auto. Roeland heeft een keer Durian geproefd, nou ja, geproefd? Er aan geroken en dat is nu net wat je niet moet doen. En je weet het: wat een boer niet kent, ( vr)eet hij niet.Blij dat het met je teen nu wat beter gaat. Wat is nu de oorzaak van alles geweest? Je diabetes die de kop opstak in de open wond? Fijn dat je met ingepakte teen wel wat toertjes mee kunt maken. Blijf uit de buurt bij mensen, die graag op tenen staan! Want dat lijkt me behoorlijk pijnlijk. We maken bijna ieder jaar wel een paar nachten mee, dat de Luwaks te keer gaan. Volgens de tuinjongens is het dan paringstijd. Nooit geweten dat dat zo'n kabaal moet veroorzaken. Maar als ze nu al in de paringstijd zitten, dan hoop ik niet dat ze straks opnieuw beginnen. Je schrikt je inderdaad te pletter. Een paar jaar geleden zaten er mensen onder ons op 138 die dachten dat wij aan het koffers pakken waren en ja zo kun je zomaar boze gezichten krijgen, achteraf hebben we er met zijn allen om gelachen. Had je die aardappelkroketten in je koffer mee of heb je een adresje gevonden waar je Ori ze laat halen? Hebben jullie al eens bij Samping gegeten? Die hebben een heerlijke Sambal Mata. Je moet er wel even een dag van tevoren om vragen. Samping zit iets verder dan het postkantoortje aan dezelfde kant. Zeg maar dat jullie vrienden van ons zijn en dat wij jullie naar hun toegestuurd hebben. Je kunt er heerlijk eten voor een klein prijsje. Raar hè? Je hebt vakantie, maar toch elke dag druk. is het met het nieuwe winkeltje op Bumas ? Fijn dat Ori en Renee zich ook zo lekker vermaken en ja heerlijk kletsen met het personeel, dat is renee wel toevertrouwd. Gerard je hebt groot gelijk, wel of geen vergoeding, gewoon heerlijk genieten. We kijken uit naar je nieuwe reislogger met al jullie avonturen. Liefs Roeland en Hilly
  3. Kees en mieke:
    hoi Gerard en Renée,

Waarschijnlijk hebben jullie op te kleine voet geleefd en dan krijg je die ontsteking. Gelukkig is het niet zo erg. Zoals je ziet ben ik weer uit het ziekenhuis en heb mij 14 dagen laten verzorgen, 7 dagen i.c. en 7 dagen m.c. Diagnose Aorta dissectie. Gerepareerd en nog erg slap. Nu nog maar afwachten wat de restverschijnselen zullen zijn. Ik wil je vakantie niet bederven, dus we houden het maar hierbij
    Groetjes van Kees en Mieke en kusje erop.......