Kort verslagje uit Bumas Sanur

22 oktober 2014 - South Denpasar, Indonesië

Dag lieve mensen,

Maandag en woensdag al weer een klein toertje gemaakt om allerlei lekkere hapjes te halen bij Holland Bakery. Heerlijke allerlei lekkere broodjes met dubbele worstjes en natuurlijke de overheerlijke ananaskoekjes waarvan we zeker het nodige mee naar huis moeten nemen. Daarna naar de grootste supermarkt in Denpasar waar enorm veel fruit was en we natuurlijk de duurste en de lekkerste mango's hebben meegenomen. Renee vergaapte zich aan allerlei lekkere hapjes en daar werd voor hem een soort lekkere pittige aparte oliebollen gemaakt ja anders kan ik het niet noemen vers klaar gebakken. Dus deze week 2 keer met Ori August en Renee buiten de deur gekomen maar wel met een ingepakte teen die met de dag iets beter wordt maar de zijkant nog wat pijn doet aan mijn slipper.

Verder hebben we weer slecht nieuws ontvangen uit Nederland. Zuster van Renee 66 jaar heeft borstkanker met uitzaaiingen in de lymfe klieren bij sleutelbeen en oksel. Zij moet nog verder onderzocht worden.

Mijn broer Kees mag eerdaags het ziekenhuis verlaten. De operatie aan de aorta in zijn lies heeft een stent gekregen of bij de splitsing aldaar naar zijn benen een nieuwe broek. Eerst moet hij revalideren thuis en dan moeten zijn nieren nog onderzocht worden.

Het is een vakantie met hindernissen. Eerst Renee met een val na een misstap en toen ik nog eens met een enorme voetontsteking aan mijn linker tenen.  Foto's houden jullie nog tegoed.

Efin...we houden de moed erin om toch volop te kunnen genieten. Renee vermaakt zich best vooral bij allerlei lekkernijen die in Nederland niet te krijgen zijn en hij kent alle bomen met vruchten en eerdaags denk ik, volgende week, wil hij de bomen laten zien waar de lekkere  noten groeien bij de 3 meren. Daar wordt het genieten van lekkere gebakken bananen en noten.

Van de 78 kamers hier zijn er 35 bezet en morgen weer 42 kamers. November schijnt hier drukker te worden.

In dit hotel gaat alles zoals we gewend zijn. Niets veranderd en het personeel is zeer vriendelijk. Speciaal voor Renee want die spreekt de taal en beheerst hier onze betalingen en fooien.

Verder houden we het hier rustig en doen we rustig aan. Leuke toeristen en ik kwam zelf een vakbondsconsulent met haar man hier tegen die ik van vroeger kende in de groep vakbondsconsulenten voor de abvakabo-fnv. Dus weer even gezellig bijgepraat en zij kende ook voormalige collega's van mij. Ze bleven hier slechts een week.

Een heel gevecht tussen een kat en vogels meegemaakt op de balkon 140 (onze kamer) 141 en 142. Lag vanochtend vol met veren. Op 142 lag buiten de botten nog van de jonge duiven. Er zat een nestje onder het dak van kamer 141 voor de bekenden. Te veel poezen hier. Er komen er steeds meer bij! We hebben er allen niets van gemerkt en zal wel in de vroege uren van de dag gebeurd zijn. De schoonmakers hadden er extra werk aan.

Nou volgende keer, zal even duren, weer een reisverslag want de toertjes zijn nog niet afgelopen en ik hoop dan ook nieuwe foto's te uploaden.

Groeten uit Bali,

Renee en Gerard

1. Hilly:
    22 oktober 2014
    Hallo vakantiegangers, leuk weer iets van jullie te horen. Jammer dat het een vakantie met hindernissen is. Wat een naar bericht over Renee zijn zus. Ja en dan zit je ver weg, alhoewel je thuis zou zijn,kun je er ook niks aan veranderen. Is het er uit gekomen bij het bevolkingsonderzoek? Blij dat het met je broer weer iets beter gaat. Fijn dat jullie ondanks deze hindernissen toch genieten van alle lekkere hapjes en de bevolking. Als je de taal spreekt heb je toch een streepje voor. Gaat het nog wel goed met jullie gewicht? Het weer is hier omgeslagen, hoewel het nog niet koud is. Het waait en regent heel hard. Bah! Echt herfst! Dit is het seizoen waar ik totaal niet van hou! Het liefst zou ik in de winterslaap gaan en wakker worden wanneer het voorjaar zich laat zien, vandaar dat we graag in de winter naar Bali gaan. Jullie slapen dus wel goed, als je dat kat/vogelgevecht niet hebt gehoord. Of hebben ze minder lawaai gemaakt dan de luwaks. Inderdaad lopen er weer veel te veel katten rond en de pest is de toeristen gaan die beestjes voeren, zodat ze nog brutaal zijn ook. Wat leuk Gerard, dat je nog bekenden tegenkwam. Zo zie je maar weer dat de wereld best klein is. Ik hoop dat jullie nog heerlijke toertjes gaan maken en nog vele lekkere mango's en andere "lekkere" vruchten gaan eten. Het water loopt me al in de mond. Doe de groeten aan alle bekenden en een dikke knuffel voor jullie drietjes.
  2. Pia en jan Mentz:
    22 oktober 2014
    Ha jongens, jullie gaan lekker lezen we, ondanks wat tegenslagen, maar de gebakken bananen en de lekkere hapje maken alles goed. Nou hier ff geen gebakken bananen, 10 kilo nu afgevallen en bij Pia ging 3 kilo vanzelf door een paar dagen buikloop. Ze is weer helemaal boven Jan en we bereiden ons voor op een tochtje naar Ad en Riet in Frankrijk. De stormen hebben we ondertussen hier overleefd, geniet maar lekker van de zon daar, want hier is het ondertussen herfst. Rene en Gerard geniet! Gr Pia en Jan