Nog 2 weken te gaan

29 oktober 2014 - South Denpasar, Indonesië

Iedereen bedankt voor jullie reacties die we natuurlijk hebben gelezen. Deze week weer volop tours met onze vaste chauffeur August. Maandag j.l. nieuwe sandalen gekocht in Denpasar en ik hoef mijn grote linker teen niet meer in te pakken. Aan de zijkant van mijn l. grote teen nog wat korsten maar iedere dag gaat het beter. Nog 2 dagen de kuur afmaken en nog een paar dagen wachten voordat ik het zwembad ga induiken.

Vandaag zijn we op zoek geweest naar een armband die Renee voor een kennis wil kopen. Nadat we in Sanur gekeken hebben zijn we verder gegaan naar het dorp van August en daar bij een zilversmid gekeken. deze desa ligt vlak bij Safari Bali en de tocht was leuk en weer nieuwe wegen gezien waar we nog niet zijn geweest. Niet echt gevonden wat Renee zoekt en daarna zijn we vlakbij naar de Kampung van August gegaan waar we vriendelijke werden ontvangen door zijn familie. Verschillende kleine bijna onbewoonbare huisjes waar geheel de familie woont. Wel gezellig want het leven speelt buiten af en de huiskamer en slaapplaatsen moet je niet al te veel van voorstellen. Wel helpen de buren elkaar als er weer een nieuw huisje bij moet komen. De foto's houden jullie nog tegoed want morgen weer een toer naar Bedoegel met familie van renee. Foto's misschien nog gedurende de vakantie maar ik denk eerder als we terug zijn in Nederland want we moeten de verloren tijd eerst gaan inhalen.

Nadat we bij de familie van onze vaste chauffeur August geweest waren en wat hebben gedronken en gepraat zijn we in dezelfde dessa gado-gado gaan eten. Met onze vieren met drinken nog geen 60.000 roepies kwijt wat zoiets is van 4 euro.

Renee heeft nog het adres waar Robert zo'n armband heeft gekocht dus gaan we daar maar weer op af.

Morgen als we bij Bedoegel zijn geweest gaan we eten in de warung van Katut. Katut werkt hier in het restaurant en we gaan weer Gerami ( vis) eten en ze heeft ook gebakken aardappelen voor mij dus wordt het weer een feest. Haar familie runt de warung en ze wou zo graag dat we daar eens kwamen eten!

Het weer is hier bijzonder goed. warm maar met soms een verkoelende briesje en toch nog steeds 31-35 graden en geen wolkje in de lucht. Nog geen regendruppel gezien ofschoon wel eens in de bergen een klein buitje.

De fietsen van jan en Gepke die zolang hebben stilgestaan zullen we vrijdag weer oppompen en in het weekend ga ik zeker een klein toertje weer langs het strand maken.

Nog even maar niet de zon in met zoveel antibiotica in mijn lijf lijkt het me voorlopig niet verstandig. Geen nood want vele andere dingen kwamen in de plaats. Zoals men zegt het iedere nadeel ook enorm veel voordelen!

Hier in Bumas hebben we zo'n bezetting van 37-40 kamers. Dus maar de helpt gevuld. Wisselen van geld varieerde van 15.200 tot 15.620 per euro. Het schommelt wel maar het blijft boven de 15.000 per euro.

Tot de volgende keer en groeten van Renee, Ori en Gerard

1. Pia en jan Mentz:
    29 oktober 2014
    Blij dat je teen bijna over is en dat jullie weer lekker kunnen toeren. Vermaak jullie de laatste 2 weken, geniet van de zon, want hier is het ondertussen echt herst geworden koud, regen en wind. Gr. JP
  2. Hans en Joke Gosselink:
    29 oktober 2014
    Hallo Renee en Gerard fijn dat jullie het naar de zin hebben en .....Gerard hoe waren de gebakken piepertjes! Goed dat het met je voet/teen beter gaat, geniet er nog van samen . Groetjes van Joke + Hans
  3. Kees en Marian:
    Hoi Gerard en Rene,
    Fijn dat jullie het zo goed hebben en wij hopen dat jullie de laatste 2 weken nog lekker kunnen genieten. Vooral jij Gerard, je hebt pech genoeg gehad. Hoop dat het snel weer helemaal goed is. Groetjes vanuit Kockengen
  4. Hilly:
    29 oktober 2014
    Hiep hiep hoera! Eindelijk de ziekenboeg op vakantie gestuurd? Nu dan dubbelop genieten dan heb je je tijd weer bijna ingehaald. Als je dan bij de mensen thuiskomt, zoals bij August, waardeer je het leven in Holland des te meer. En toch zijn ze daar ook gelukkig met het kleine beetje wat ze hebben? gebakken aardappeltjes en dat in de tropen, nou als dat geen verwennerij is. Zeg Gerard, help me even wie is Katut in de keuken? Jullie hebben allemaal bijnamen voor hen, maar ik weet zo niet even niet wie Katut is. Maar wel heel leuk dat jullie bij hun familie gaan eten. Wij zijn vorig jaar met zijn allen bij Putu haar familie geweest en hebben daar heerlijk gegeten( house-keeping.) We hebben er zelfs een hele familie bijgekregen. Haar zwager is deze zomer onze gids en chauffeur geweest. Geweldig! Zo beleef je Bali toch heel anders dan de gemiddelde toerist. Neem over twee weken een koffer vol zon mee, dan nemen wij hem in januari wel weer mee terug. Geniet lekker en vooral nu geen rare dingen meer. Een dikke knuffel voor jullie drietjes.