Markt Sanur, Zwavelbad Tanbanan, Wayan masseur, rondrit, Lontar eten

2 oktober 2014 - South Denpasar, Indonesië

Iedereen bedankt die een reactie hebben geschreven vanuit nog redelijk mooi Amsterdam en de rest van Nederland.

Ondertussen zijn we op de markt in Sanur geweest. Ik ben al eens gemasseerd door Wayan de masseur en ik heb hem wat nieuwe gasten aangebracht.

Foto's van de afgelopen week upload ik zo maar ze zullen wat door elkaar staan. Het zijn foto's van de markt in Sanur waar je zeer goedkoop kan eten en van het zwavelbad in Tanbanan, rondrit, gado-gado eten, rijstvelden en het eten van lontar ( een soort kokosnoot waar 3 lekkere vruchten in zitten en een lekkere sensationele smaak hebben. Daar hebben we ook palmwijn gekocht.van jonge klapper met een beetje alcohol erin. Heerlijk!! Uitzicht vanuit ons balkon op het zwembad is beter geworden omdat er wat gekapt is, maar de tuin staat nog wel als voorheen.

De markt in Sanur was weer geweldig maar hebben we nog te weinig bezocht. Voor 12.000 roepies ongeveer 0,80 eurocent eet je nasi goreng met een gebakken ei.

Eergisteren hebben we een tocht gemaakt naar Tabanan een zwavelbad die velen reeds van jullie kennen waarnaast een rivier stroomt en waar je soms kleine krokodillen ziet. Net betaald en naar binnen gegaan moest Renee toch eerst nog even naar het toilet. Daar maakte hij een misstap en viel op zijn rechter hand en ribben. Deze zijn wat gekneusd en een paar kleine wondjes. Ori hielp hem naar het toilet en august de chauffeur was bij mij al in het zwavelbad. De chauffeur werd teruggeroepen en ik ben later ook maar eens teruggelopen omdat hij zo lang wegbleef. Efin....ik kwam terug en daar zat Renee al op een stoel aan een tafel met een brok ijs onder zijn hand. Gelukkig niets aan de benen een plekje op zijn neus dus met jodium de boel gereinigd en een bediende sprong op zijn motor om bepaalde schors van een plant te houden een soort zuster van alivera. De schors werd geraspt over zijn hand gedaan, ingebonden en dat zou helpen tegen de zwelling.

Efin zoals je Renee kent moest de tocht toch voortgezet worden want alles viel gelukkig mee. Hij kan zijn hand momenteel goed gebruiken en met de nodige paracetamol van de afgelopen dagen is hij redelijk momenteel hersteld ofschoon de ribben nog wel een tijdje pijn zullen doen. Maar alles bij elkaar gaat het goed met hem.

Daarna doorgereden naar de warung vlakbij waar we weleens gegeten hebben met Hilly,Gepke, Roelend en Jan en voor 3 euro 50 hebben we met ons vieren gado-gado gegeten, wat kroepkoek en drinken, dus dat was een goedkoop etentje. Vandaar de rijstvelden in getrokken een weg die we nog niet kende met zeer prachtige uitzichten. Leek wel het paradijs op aarde.

Terug naast het hotel wou Renee beslist niet dus doorgereden naar onze favoriete duriaan waring. August en Renee ( zie foto's ) aten er goed was en omdat de duriaan zo stinkt heb ik van afstand wat foto's van gemaakt. Volgeladen met een grote stamboom met vol aan bananen en andere exotische fruit weer doorgereden op weg naar het hotel. Ori en Renee vielen al in slaap dus hebben we langs de weg gestopt om Lontar te eten Drie vruchten in een kokusnoot ( althans een soort daarvan ) werden vakkundig met een scherpe mes schoongemaakt zoals jullie op de foto's zo zien. Er moest was meegenomen worden naar het hotel en we hebben palmwijn ingeladen.

Gisteren een dagje strand genoten en vandaag een rustdag en wat tijd om dit verslag te maken. De foto's geüpload op mijn laptop en na deze nieuwsbrief zal ik de foto's gaan uploaden.

Hier veel bekenden gezien die meestal in september komen. Een aantal zijn al vertrokken en vandaag nog een aantal. De kamerbezetting loopt terug van 74 naar 40 kamers.

Mijn batterij raakt een beetje op dus eindig ik zo maar dit bericht en de foto's zal ik zo nog uploaden. Wayan de masseur is zeer tevreden over mijn lichaam. Alles functioneert beter dan voorheen. Dus Hilly heb ik hem pas na 2 weken gebeld want alles moet hier plan-plan en 2 keer per week hier de masseur laten komen kost een vermogen ( haha ) aan roepies. 10 euro per keer...150.000 roepies per keer...maar goed hij mag vanaf nu 2 keer per week komen. Natuurlijk wel veel beter dan het geaai op het strand.

Ok we gaan verder genieten, Renee hersteld enorm goed dus eerdaags kan hij weer naar buiten en is alles wonderlijk goed afgelopen.

Tot de volgende nieuwsbrief

1. Kees en Marian:
    2 oktober 2014
    Hoi hoi, leuk om jullie belevenissen te lezen. Jullie hebben het daar goed. Jammer dat René gevallen is, wij hopen dat hij snel weer van de pijn af is. Gerard als de masseur zo tevreden is, en jij natuurlijk ook, zou ik hem straks lekker mee terug nemen naar Nederland hihi. Veel plezier en laat René voorzichtig doen hé
  2. Joke en Hans:
    Hallo Renee en Gerard,
    Ondanks de vervelende val van Renee vermaken jullie je prima daar op het paradijs op aarde. Leuk die foto's veel herkenningspunten voor ons nog even en we gaan ook weer eens voor 'n paar maanden. Oke jongens veel plezier verder en de groetjes van ons.
    Joke en Hans
    O ja sterkte voor Renee!
  3. Hilly:
    2 oktober 2014
    Fijn Gerard dat jou lichaam zoveel beter is. Toch de overtollige kilootjes geweest. Als Wayan weer komt, doe hem de groeten. Wat zullen jullie geschrokken zijn van Renee z'n val. Ik weet het een ongeluk zit in een klein hoekje. Wel fijn dat het zo goed is afgelopen.ik dacht al wat duurt het deze keer lang voor Gerard weer in de pen klimt.Lontar,is die vrucht ook verkrijgbaar in de winter en als jij hem zelfs lekker vindt Gerard, dan moet het wel iets bijzonders zijn. Waar smaakt hij naar? Renee beterschap. Geniet nu maar even lekker van het balkonnetje. Liefs Roeland en Hilly
  4. Yolanda en Robert:
    4 oktober 2014
    Hallo Renee en Gerard wij nemen as. zondag 5-10-2014 omstreeks 17.00 uur Bali tijd met skype contact met juli op.
    Groetjes Yolanda en Robert.