Laatste weekend voor vertrek.

12 september 2014 - Amsterdam, Nederland

Bijna is het dan zover. Ons laatste weekend voor vertrek. Mijn koffer is reeds klaar en weegt 22 kilo en nu nog zien wat ik kan wegdouwen in de handbagage. Laptop, tablet, e-reader, fototoestel en HD videocame liggen klaar. Ongetwijfeld zal ik zoals gewoonlijk wel iets vergeten zijn. Renee heeft van 5 koffers 4 koffers gemaakt en vandaag reeds er 2 koffers van gemaakt. Dat wordt in het weekend 1 koffer van ten hoogste 23 kilo en liefst minder anders moeten we net als Roeland op Schiphol het een en ander eruit halen en dat lijkt ons niet prettig. Zijn koffer ziet er gelikt uit, nou de mijne niet en ik geef niet veel om kleding. De meest oude spullen die eens op moeten heb ik maar meegenomen zodat de was geen kwaad kan en ik wat achter kan laten. Dan rest ons nog toch een beetje hier thuis alles een beetje op te ruimen

We vertrekken met de KL835 op maandag 15 september om 21.00 uur en 16 september om 19.15-19.30 uur landen we volgens de laatste gegevens In Denpasar als we niet om zouden moeten vliegen. Ori komt op 17 september beladen met alles en nog wat met de bus uit Oost-Java en neemt zijn intrek in Hostel Rita. Vervolgens gaat hij weer terug naar Oost-Java en komt met zijn motor terug naar Bali. Waarom hij zijn bagage niet opstuurt is mij niet duidelijk geworden. Waarschijnlijk heeft Renee zoveel etenswaren opgegeven ( waaronder zoute vis ) dat dit de goedkoopste oplossing was. Verder moet zijn moeder van alles en nog wat maken wat dan binnen een paar dagen op is al is het door het personeel van de keuken.

Constance en Ruben, familie van Renee komen begin Oktober naar Kuta om daar weer 1/2 jaar te verblijven en zullen we zeker gaan ontmoeten. Ze hebben onze leeftijd.

Een ander jongere nicht Jannina van Renee maakt met Alex een toer door Indonesië en zullen ook een klein weekje ergens in Kuta verblijven en zullen we misschien als gids gaan functioneren voordat ze weer verder trekken naar o.a. Lombok. Welke eilanden ze allemaal verder aandoen is mij ontgaan.

Dus toch weer druk geworden met bekenden die wel ergens anders verblijven zodat we ook onze eigen gang kunnen gaan. IK ben toe aan een goede rust na jaren werken. E-book mee genomen en ik vermoed dat ik vaak de fiets van Jan meeneem naar Sanur om daar ongestoord te luieren en te genieten van warm weer. Renee en Ori gaan hun gang maar en ik zal me af en toe lekker terugtrekken en genieten van rust!

Tevens ben ik weer toe aan een opknap beurt door I Wayan Suana  die mijn rechter schouder maar weer moet losmaken want die zit behoorlijk vast. A practical guide for acupressure touch and reflexology massage. Voor 10 euro per keer in het hotel mag ie wel 2 keer per week komen. Alleen komt ie al voor 7.00 uur 's morgens. Het kan natuurlijk veel goedkoper aan het strand, maar dat geaai is niets voor mij. Wayan zet zijn gehele lichaam op mijn zere plekken maar ik geef geen gil hoor want anders gaat hij door! Zo houd ik het dan net 1 uur vol om daarna springend van het bed te komen en mij herboren te voelen. Toch knap dat hij altijd de plekken weet te vinden die een opknap beurt nodig hebben.

Renee verandert langzaam van mening om waarschijnlijk toch in 2015 in het voorjaar weer naar Bumas te komen en misschien niet naar Java te gaan. " Naar Java kan ik altijd nog eens" zegt ie nu!! Dus misschien wordt het dan toch nog koffie drinken in de namiddagen bij Gepke, Jan, Hilly en Roeland. Wie weet....eerst maar zien hoe deze 2 maanden gaan bevallen.

Het zal nog even duren voordat jullie weer een berichtje krijgen uit Bali. Ik vermoed zo einde van volgende week rond 20-21 september als alles goed gaat. Eerst maar eens een weekje bijkomen in omgeving van het hotel. Hilly en Roeland waren voor mij altijd een voorbeeld hoe je langzaam moet beginnen!

Het is weer een thuiskomen in Bumas. Nog even en we zijn er!

Tot dan en volgens de weerberichten hebben jullie hier volgende week een prachtige najaar. Verdorie...zijn we weer te vroeg vertrokken!

1. Kees en mieke:
    13 september 2014
    hoi gerard en rene

prettige vlucht en kom heel aan.
    groetjes kees en mieke
  2. Kees en Marian:
    15 september 2014
    Lieve Gerard en René, geniet lekker van jullie vakantie op Bali. Goede reis en tot horens. Groetjes van ons allemaal vanuit Kockengen.
  3. Hilly:
    15 september 2014
    Nogmaals goede reis en we kijken uit naar jullie belevenissen.
    Dan is het net of zijn wij ook op Bali en duurt het voor ons geen 4 maanden, maar nog maar 2 maanden. Groetjes aan iedereen en een dikke knuffel van Hilly en Roeland.