15 SEPTMEBER VERTREKKEN WE

26 augustus 2014 - Amsterdam, Nederland

Op 15 september vertrekken we richting Bali. Weer naar Sanur en weer naar Bumas. De koffers staan al in de kamer en Renee is druk aan het strijken. Eerst voor 5 koffers wat daarna 4 koffers worden totdat er uiteindelijk 1 koffer overblijft. Daar we nog een kleine 3 weken hebben heeft Renee nog even de tijd om tot 22 kilo te komen, want meer mag er niet mee en de zwaarste zaken dan maar in de handbagage. Zelf ben ik veel gemakkelijker en heb ik alles wel in 1 dag ingepakt als het zou moeten. Kleding interesseert me minder want alles gaat daar voor een paar centen toch in de was. Alleen vergeet ik toch van alles, maar daar is alles te koop dus geen zorgen! Nou alles....ze hebben daar geen drop!!

De vaccinaties hebben we reeds gehad maar we moeten donderdag toch nog een typhim injectie krijgen voor buiktyfus. Deze is maar 3 jaar geldig. Verder moeten we toch oppassen voor bepaalde muggen, maar die zijn er in onze periode minder dan in de regentijd. Volgens de assistent van de dokter moet ik me dag en nacht insmeren tegen de muggen...nou ja toch...Aan hoesten in kleine ruimtes moeten we ook vermijden want dan loop je tuberculose op....jaja...ach zijn we ook tegen beschermd. Alléén kan ik me haast niet herinneren dat Renee nooit een dokter daar nodig had...maar met vitamine A-E injecties is hij zo weer boven Jan.

We vertrekken 15 september om 21.00 uur met KL 835 die volgens ons niet over Ukraine vliegt maar over Turkije. Zo te zein ( we hebben de e-ticket al! ) komen we plaatselijk de volgende dag 16 september om 19.15 uur aan in Denpasar. Voor diegenen die het willen weten vliegen we terug op woensdag 12 november om 's morgens vroeg op 13 november op Schiphol te landen. 15 september zijn we vanaf Schiphol 16.15 uur onder weg en terug zijn we 17.25 uur onder weg met het vliegtuig. We rekenen altijd vanaf huis tot hotel Bumas op 24 uur.

Maar goed we hebben dit keer ook maar de duurdere stoelen geboekt met de KLM en we zitten op de eerste rij met geen rijen meer voor ons en meer beenruimte. Voor die twee stoelen betalen we wel 627 euro's meer. Renee zegt dat dat niet meer nodig is in de toekomst want hij is flink afgevallen. Maar goed dit hebben we al geboekt.

We moeten nog wachten op onze visums. Via reisbureau liggen ze nu in Den Haag en die krijgen we pas een klein weekje voor vertrek terug met de nodige andere papieren voor het hotel.

Alles is reeds betaald voor twee personen en we zijn 4717,00 euro's lichter geworden, maar ja dan hebben we ook 2 maanden onderdak in Bumas. Voor zakgeld zullen we maar niet te veel meenemen voordat ik weer een boete krijg als ik te veel geld bij me zou hebben. Dat koste me toen meer dan 500 euro's aan boete, maar dat was in de periode toen de moeder van Renee slecht lag en we ieder moment teruggeroepen konden worden. Ik had toen extra contant geld meegenomen om eventueel tegen extra kosten direct terug te vliegen. Renee had veel minder bij zich maar het ging per persoon en niet per echtpaar. Ik werd toen binnenste buiten gekleed voor het beetje geld wat ik te veel bij me had. Dus....nu maar mijn creditkaarten van ING op buitenland zetten en hopen dat de pinautomaten me daar de nodige roepies gaat geven.

Ori zal wel komen op zijn nieuwe motor van Oost-Java en slaapt in hostel Rita tegenover Bumas. Jan is zal je fiets goed onderhouden en alvast bedankt dat ik je fiets mag gebruiken. Ik denk niet dat we de fiets van Gepke nodig hebben, maar wel misschien beter om hem door Nuyman toch maar uit de schuur te halen en hem vast op te poetsen en te smeren zodat hij toch even gebruikt wordt voordat die verder gaat roesten. We zullen Hilly, Roeland, jan en Gepke missen als was het maar voor de koffie in de namiddag. Nu laat ik ze daar maar lopen om 's middags koffie Bali te brengen naar kamer 139.

De komende week moet ik deze site even overzetten op mijn kleine computer. Mijn e-reader opladen en mijn tablet. Dat wordt nog mee jouwen!  Hopelijk kom ik daar op internet en misschien ook vanuit onze kamer-balkon want ik heb net voor 44 euro een usb-poort met antenne gekocht om sterker het signaal op te vangen van de router.  Gaat het niet lukken om verslagen te schrijven dan zijn we altijd nog per Skype te bereiken.

We moeten niet vergeten nog drop en chocolade mee te nemen van Schiphol. Enfin over een kleine 3 weken vertrekken we en voor die tijd schrijven we nog een nieuwsbriefje.

Als we klaar zijn voor de reis...zullen we weer een nieuwsbrief gaan schrijven.

Groetjes aan allen.

Renee en Gerard

1. Pia en jan Mentz:
    26 augustus 2014
    Succes met de voorbereidingen, we zijn nieuwsgierig naar jullie belevenissen
  2. Hilly:
    27 augustus 2014
    Wat een heerlijk vooruitzicht! Nu Renee zoveel is afgevallen hoeft hij ook maar de helft van de kleding mee. Pas ik nog precies in dat stukje koffer. liefs Hilly
  3. Hilly:
    27 augustus 2014
    he Gerard, wat zie ik nu laat jij koffie brengen naar mijn kamer? Reserveer hem maar vast voor me van 26 januari tot 25 maart. groetjes Roeland
  4. Kees en mieke:
    27 augustus 2014
    Ik mis de lekkere massage,gerard doe ze de groeten
  5. Gerard mentz:
    28 augustus 2014
    Gelukkig hebben we Hilly en Roeland die goed lezen. Ja inderdaad we hebben kamer 140 en niet 139. Die fout maak ik al jaren....daarom heb ik jullie data genoteerd die van Jan en Gepke ook en jullie kamernummers. Nu begrijp ik waarom ik altijd zo lang op mijn koffie moet wachten als ik het bestel...maar geen nood op een of andere wijze kwam het altijd goed aan ofschoon ik bij de receptie al vaker sleutel 139 kreeg. ;)