Gewonde rechter voet van Gerard

11 oktober 2014 - South Denpasar, Indonesië

Medische gegevens van mijn gewonde voet.

Het was maandag j.l. toen ik een pijnlijke voetmassage kreeg van onze vaste masseur Wayan. Erg goed gedaan om mijn koude wat gevoelloze linker voet op te hemelen. Daarna was deze voet wat gezwollen iets pijnlijker toch met de lekkere dichte ecco schoenen naar eetzaal en op de fiets van Jan naar de bank geweest om te wisselen. Terugkomende dacht ik eerst maar de ecco schoenen uit en ik wist niet wat is zag. Foto daarvan houden jullie nog eens tegoed. Dus de vaste dokter die wij hier al jaren kennen gebeld en amoxi 2 keer 1000 mgr. per dag wezen slikken. Daarbij Lasix 80 mgr eerste dag en vervolgens 40 mgr. per dag. Tevens cream voor diverse grote blaren op mijn linkervoet .

Omdat alles niet vlot genoeg goed verliep heb ik de dokter vrijdag laten teruggekomen en in overleg de lasis verhoogt naar 60 mgr per dag dat beter nu de vocht afdrijft. Dat kon wel gezien mijn bloeddruk en veel water drinken en veel naar het toilet. Tevens een injectie gehad voor geïnfecteerde voet. Antibiotica cream voor zijn grote linker teen  maar de grote bloedblaar die in de weg zit voor welke slipper dan ook wou ze niet doorprikken. Dat gebeurde vanochtend nu door een kleine stoot spontaan en met betatine jodium verbandgaas en teenslippers huppel ik nu weer vrolijk rond.

De verzorging was uitstekend en beter dan in mijn gewezen verpleeghuis en hulp aan alle kanten door het lieftallig personeel, Renee en Ori ben ik nu na 5 dagen weer wat op de been. Nu maar afwachten of ik de dokter nog voor de 3de keer nodig heb. Ja aan doctoren, is mijn ervaring heb je alleen iets aan de pillen en weten te weinig van wondbehandeling en zelf over pillen discussieer ik als ervaren verpleegkundig mee! Je wil ook niet weten wat voor bloeddrukmeter ze hebben. Eentje elektronisch die je voor een paar tientjes bij A:LDI koopt. Ja Kees dan weet je het wel.

Renee is weer volkomen genezen en vermaakt zich hier best. Ook andere kennissen die hier de taal beheersen uit Amsterdam zijn ook aangekomen.

Ok ik verveel jullie niet verder mijn medische staat maar voor diegenen die weten wat eraan de hand was van de radiostilte zijn in ieder geval uitvoerig op de hoogte.

Een paar vragen noet ik nog beantwoorden.

Hilly en Roeland het project nummer 2 in Rononkel huis voor Ecca en haar bank is klaar althans zover je hier iets klaar is en Nuyman zegt dat Ecca daar misschien eens gaat intrekken. Kan een maand zijn of een jaar. Nou ja je weet hier is alles zeer rekbaar. Voltallig personeel wordt nu weer in de tuin ingezet en her en der een beetje gerenoveerd en hebben ze hier weer tijd voor alle kleine klachten van de gasten! Hilly voor de masseur heb ik twee gasten gevonden en die vonden hem geweldig en gisterenavond kwam hij nog even maar mijn gewonde gezwollen voet kijken. Maandag heb ik hem weer besteld. IK  moet hem alleen een uurtje later laten komen voordat ik weer 6.30 uur komt opdagen ;)

De kamerbezetting blijf zo rond 40-45 vermoed ik. Internetverbinding is zeer belabberd. Soms lukt het wel, soms niet. Ook bij de lobby blijft dat een probleem. Als ik Ecca zie, maar zie haar weinig zal ik het erover hebben voordat we terugkomen.

Rest mij jullie te bedanken voor jullie reacties. Leuk te lezen hoe het bij jullie gaat. Wij vermaken ons met alles hier goed en het weer blijft prachtig met een paar dagen lichte bewolking 32-36 graden en een lekker windje. Een prachtige periode hier. Beter dan in de winter ;), maar ja dan heb je hier ook wel de warmte maar meer muskieten. Ga proberen of het lukt dit te zenden en de foto's van mijn gewonde voet komt er tzt wel aan want die zitten op nog op mijn camera. Groeten van ons uit wonderbaarlijk Bali !

Renee en Gerad

1. Hilly:
    11 oktober 2014
    Hallo ziekenboeg. Ik dacht dat jullie op vakantie waren, maar heb wel in de gaten dat jullie wat extra aandacht nodig hebben op zijn tijd. De een wisselt de ander af. Begrijp ik het goed Gerard, heb je door de massage bloedblaren gekregen? Ik weet dat hij verschrikkelijk hard kan knijpen. Ik ben weleens bont en blauw geweest. Wat zegt hij er nu zelf van? Je weet in ieder geval dat er nog gevoel in je LINKER voet zit. Maar goed dat je mee discusseerd over de medicijnen, net als hier moet je zelf dokter mee zijn. Ben toch wel heel blij dat je opknapt. Ja en internet blijft een probleem. Toch maar weer met je tablet de straat op. Hoop dat het probleem in de winter is opgelost. Eka staat vaak wel open voor kritiek, maar of ze er iets aan doet is een tweede. Lieverds, ondanks de ongemakjes, geniet van het mooie Bali. Dikke knuffel van ons.
  2. Jan en Pia:
    11 oktober 2014
    hallo genieters van het goeie leven, fijn dat ook bij ongelukjes er zoveel goede verzorging voorhanden is. Gelukkig hebben wij dat op dit ogenblik even niet nodig zoals toen in Portugal. We zijn aan de voorbereidingen begonnen, gaan voor die tijd eerst nog een weekje naar Ad en Riet in frankrijk, komen dan weer terug om te ervaren of we zolang zonder ons lief kleinklindje kunnen en willen en plannen dan onze reis naar het zuiden. Dan zijn jullie al weer lang en breed terug en willen we nog even zien hoe bruin die bon vivants zijn en hoe ze stralen van nieuwe energie om hier de winter door te brengen. Vermaak jullie goed, bouw weer wat reserves op voor de komen periode thuis geniet en blijf vrij van alle lichamelijke ongemakken :]
    groetjes